3 greške koje ne smete praviti kada pišete blog

FacebookLinkedinEmail
24.02.2022.
3 greške koje ne smete praviti kada pišete blog

Blog je postao obavezan deo sajta svakog biznisa, ma koliko mali ili veliki bio. I s pravom je tako. Kvalitetni blog tekstovi, napisani po SEO pravilima donose velike i brojne koristi:

  • pomažu brendu da se pozicionira kao lider na tržištu;
  • pozicioniraju vas kao eksperta na datom polju;
  • odličan su komunikacioni kanal za deljenje znanja sa publikom;
  • utiču na to da publika stvori poverenje u ono što radite;
  •  uvećavaju broj organskih poseta sajtu;
  • stvaraju publiku koja se stalno vraća na sajt;
  • podstiču stvaranje konverzija;
  • mogu biti početak prodajnog levka.

Dakle, blog može biti izuzetno snažan marketinški alat i noseći stub dobrog poslovanja jedne firme. Zato je potpuno neverovatna činjenica da mnoge kompanije imaju velikih muka da kreiraju vrhunske blog tekstove i iskoriste sve pozitivne stvari koje im oni mogu doneti.

Ono što je zajedničko za većinu ovih biznisa jeste to da, prilikom kreiranja blog tekstova, prave neke od sledećih čestih grešaka koje ih, na kraju, previše koštaju.

Priča o brendu, ne o potencijalnom klijentu

Možda vam se neće svideti da ovo pročitate, ali većina vaše publike uopšte nije zainteresovana za to šta se dešava sa vašim biznisom ili unutar firme. Ne zanima ih ko su vaši novi partneri, da li ste i gde vodili svoje zaposlene na tim-bilding, kao ni to koga ste ugostili iz inostranstva, da li ste za svoje zaposlene obezbedili novi aparat za kafu ili koje ste to nove službenike primili u svoju ekipu.

Egoizam je ono što karakteriše sve ljude i tu leži razlog zašto nam pažnju primarno privlači ono što nam donosi neku korist ili vrednost i u čemu se prepoznajemo. Vođeni ovim principom, pristupamo i pretraživanju stvari na internetu – u pretraživač utipkamo samo ono što nas lično zanima. Upravo to treba imati na umu prilikom odabira tema i sastavljanja tekstova za blog sekciju sajta.

Sve u svemu, ukoliko je tekst od velike vrednosti za posetioce sajta, ne samo da će ga sa pažnjom pročitati i halapljivo progutati svaku napisanu reč, već postoji i velika mogućnost da će mu se iznova vratiti kada im ponovo bude trebala informacija koju dajete u blogu.

Imajte na umu i da, u slučaju da na blogu želite da podelite i određene sadržaje vezane za vaše poslovanje, potrebno je da se vodite Pareto principom ili pravilom 80/20. To znači da 80% tekstova na vašem blogu mora biti sadržaj koji donosi korist čitaocima, a 20% tekstova može govoriti o vašem brendu. Međutim, preporučljivo je da i tekstove koji govore o vama formulišete na takav način da istaknete koje koristi vaši klijenti ostvaruju zahvaljujući događaju o kojem govorite.

Da iskoristimo primer koji smo ranije naveli. Recimo da pišete o dvoje novih radnika koje ste zaposlili.

U ovakvim tekstovima obično se samo taksativno navede ko su te osobe, koje kvalifikacije i iskustva poseduju uz obavezno izražavanje radosti „što je naš tim sada jači i bolji“. Umesto toga, daleko je bolje da sve ove stvari budu stavljene u takav kontekst kojim se govori da će vaše mušterije „sada dobiti kvalitetniju i bržu uslugu“ - „zaposleni će moći da vam posvete više vremena kako bi rešili problem ili nedoumicu koja vas muči“, „sada možemo rešiti i XY problem koji ste smatrali nerešivim“ i slično. Ovako formulisan blog tekst čitaoci će doživeti kao da zapravo govori o njima, odnosno o onome što će sada još dodatno moći da dobiju od vas ili zahvaljujući vama.

Objavljivanje tekstova koji nisu korisni

„Ja sam stručnjak u svom polju i zato će svi hteti da čuju moje mišljenje na neku temu“ – ovo je zamka u koju su upali mnogi sa svojim blogom. Stvari zapravo stoje tako da svi mi imamo prilično guste rasporede i veoma malo slobodnog vremena, zbog čega pažljivo biramo u šta ćemo ga uložiti. Drugim rečima, jedan blog post niko neće sesti da pročita osim ukoliko od njega neće dobiti neku vrednost za sebe.

Evo jednog primera. Recimo da imate svoj frizerski salon za čiji sajt pišete blog. I odaberete temu: Zašto da se šišate u frizerskom salonu?
Prvo pitanje koje se postavlja jeste koja je svrha ovog teksta? Koji cilj njime želite da ostvarite? Naime, vaši klijenti neće ga pročitati jer se već friziraju kod vas. Ovaj termin, takođe, neće pretraživati ni osobe koje se šišaju u nekom drugom frizerskom salonu.

Drugo pitanje jeste kome ovakav tekst donosi vrednost. Pretpostavka je da nikome ne donosi nešto korisno budući da se iza ovog naslova, najverovatnije, krije promotivni tekst o vašem salonu. Ako je cilj pružanje nečeg korisnog čitaocu, onda bi naslov pre glasio: Kako da izaberete najboljeg frizera za sebe?

Odgovor na treće pitanje – da li se može očekivati da neko izdvoji vreme kako bi pročitao blog sa ovakvim naslovom – sam se nameće. Zašto bi ikoga zanimalo baš vaše mišljenje o razlozima zašto bi se trebalo šišati u salonu? Daleko je veća verovatnoća da će osoba, čim vidi ovaj naslov, pomisliti: „A gde bih se to šišao ako ne u salonu“, i produžiti dalje.

Kako izbeći ovu klopku?

Kao što je već spomenuto, sadržaj blog tekstova fokusirajte na svoju publiku i ono što nju interesuje, a ne na sebe i svoj brend. Razmislite o tome šta potencijalne čitaoce muči, na koja pitanja traže odgovore i zatim pišite upravo o tome. Na taj način automatski im pružite nešto vredno.

Koristi se stručna terminologija i loša struktura teksta

Ukoliko tekst nije napisan tako da je lak za čitanje i razumevanje publici će biti dosadan. A znamo da niko ne voli dosadne stvari, a još manje želi da im se vraća.

Korišćenje stručne ili slabo poznate terminologije, preduge rečenice, ogromni pasusi bez međunaslova i nepovezan tok priče siguran su recept za postizanje efekta pospanog zevanja kod čitaoca. Zapravo, ukoliko neko koristi ovakvu „formulu“ za svoje blog postove, jedino mu preostaje nada da je izmislio najbolji lek protiv insomnije.

Šta je dobra praksa?

  • korišćenje terminologije koju svi razumeju;
  • pisanje kratkih rečenica u kojima se ne okoliša;
  • pisanje teksta tako da redovi podsećaju na razgovor dve osobe;
  • grupisanje tematskih celina i njihovo odvajanje međunaslovima;
  • upotreba liste tamo gde je to potrebno;
  • skraćivanje paragrafa na 5-6 rečenica;
  • otklanjanje pravopisnih grešaka.

Da zaključimo. U kreiranje bloga na sajtu ulažete vreme, napore, a možda i novac, posebno ukoliko ove tekstove promovišete na društvenim mrežama. Svakako ne želite da sve to bude protraćeno, zar ne? Zato, usmerite svoj rad ka tome da blog tekstovi postanu riznica korisnih stvari za vašu publiku i ona će se rado vraćati po još i deliti ih sa drugima, a vaše konverzije će rasti.

FacebookLinkedinEmail