Emocija i škola, uvek u istoj klupi - recept za uspešnu prodajnu kampanju

FacebookLinkedinEmail
30.08.2021.
Back to school - povratak u školu

Svi školske dane pamtimo po lepom. Tu i tamo se setimo i loših dana, ali voleli mi školu ili ne, uglavnom nas za nju vezuju lepa sećanja.

Upravo tom emocijom se koriste brendovi da “ubede” roditelje da svojim mališanima pazare baš njihov artikal. I da se razumemo, nije reč o samo jednom artiklu. :)

Polazak u školu, ili popularno akcija Back to school, jeste među top 5 kampanja tokom godine u pogledu učinkovitosti. Bilo da je reč o iznosu ili količini prodatih artikala, broju (novih) kupaca ili broju poseta, to je jedna od onih kampanja koja svake godine beleži sve bolje rezultate.

Ovom rezultatu je doprinela kako sve bogatija ponuda na našem tržištu tako i mnogo veće razumevanje dobavljača i prodavaca za potrebe kupaca. Kada se sve spoji, dolazimo do win-win situacije i sve boljih poslovnih rezultata.

Emocija prodaje

Široka publika, uz različite oglasne poruke prilagođene targetiranoj populaciji, može biti potpuni pogodak i ima potencijal da zabeleži odličan prodajni rezultat.

Kreirajući različite kampanje, sadržaje i poruke potencijalnim kupcima, koje prate različite početne stranice (landing page), pa čak i proizvode, znatno povećavate šanse za konverziju.

Da li ste znali da putem oglasa kroz digitalne kanale možete da targetirate isključivo roditelje?

Probudite emociju i targetirajte:

  • Roditelje
  • Bake i deke
  • Rodbinu
  • Decu*

Da li targetiranje najmlađe populacije ima smisla?

*Kod targetiranja dece, razumljivo, imate razna ograničenja, kako zakonska tako i etička: počev od godišta, kanala oglašavanja, samog izgleda vizuala i poruke koju kampanja nosi.

Poseban naglasak je na specifičnosti targetiranja dece, jer pored navedenog, treba razumeti da oni nisu ti koji „drže novčanik” i nemaju platežnu moć. Samim tim poruka mora da bude potpuno drugačija, odnosno prilagođena publici koju targetirate.

Akcija za početak školske godine

Jedna od najemotivnijih kampanja, a samim tim i boljih, jeste kampanja za početak školske godine.

Iako ova kampanja obuhvata sve đake, složićemo se da najjače emocije preovlađuju kod đaka prvaka.

Osim školske opreme, deci je potrebno mnogo toga, počev od knjiga, sveski, rančeva, odeće i obuće, a danas i tehničkih uređaja.

Roditeljima pak, ali i bakama i dekama, potrebno je da, pored toga, bar pokušaju da naprave neki vid uštede.

Još jedan od razloga što je ova kampanja tako visoko pozicionirana po svojim performansama i rezultatima jeste činjenica da obuhvata veliki broj delatnosti koje učestvuju u njoj ili mogu da je kreiraju.

Prilagodite svoj asortiman kampanji i situaciji

Dobra strana ove kampanje jeste to što je primenjiva na većem broju delatnosti.

Knjižare

One su danas mnogo više od onih (starih) knjižara, na koje su navikle generacije koje su se školovale u prethodnom veku. Ponuda je mnogo veća i raznovrsnija, a sve veći broj knjižara ima onlajn prodaju.

Pored ranaca, knjižare danas, između ostalog, nude i tematske setove omiljenih crtanih** ili filmskih junaka vaših mališana. S tim u vezi, pojačavaju emocije i olakšavaju školsku svakodnevicu.

**Napomena: Vodite računa o autorskim pravima prilikom prodaje i oglašavanja proizvoda koji imaju ™ (*eng. trademark). Digitalno oglašavanje takvih brendova može imati ograničenja, iako ste licencirani prodavac. Ukoliko nemate dozvolu za prodaju takvih artikala, predlog je da njih ne oglašavate jer se možete suočiti sa problemima poput suspendovanja naloga za oglašavanje.

Sportska oprema

Ovo je jedna od delatnosti koja se u potpunosti uklapa u kampanju za početak školske godine, pa ste u mogućnosti da pokušate da povećate prodaju broja artikala po računu uz, naravno, davanje popusta, ukoliko neko detetu kupi komplet (npr. patike, trenerka i ranac) u vašoj onlajn prodavnici.

U slučaju početka školske godine, kombinacija ranca, trenerke i patika može biti dobitna opcija. Ali svakako ne treba zaboraviti ni potrebe roditelja, koji mogu da iskoriste priliku da dobiju neki značajan popust, ukoliko kompletno opreme svoje mališane kod vas.

Tehnika

U današnje vreme, ukoliko prodajete tehniku, nemate problema sa ponudom za najmlađe. Naprotiv.

Širok je dijapazon ponude artikala: od električnih trotineta i bicikli, preko uvek traženih telefona i tableta, pa sve do smart satova i laptop računara, koji mogu da se (is)koriste u edukativne, ali i “gejmerske” svrhe.

Nameštaj

Ukoliko govorimo (samo) o ponudi za školu i školarce, i ova delatnost to dobro prati. Možete ponuditi dečje sobe, radne stolove, kao i stolice, koje se, osim za učenje, mogu koristiti i za igranje igrica.

Takođe, u ponudi mogu biti i dušeci, koji su veoma važni za odmor naših školaraca.

Tehničke funkcionalnosti sajta

Ponuda uvek mora da bude prioritet, ali ni tehničke novine, odnosno funkcionalnosti sajta ne treba da zaostaju za tržišnim aktuelnostima.

Ove funkcionalnosti su u direktnoj vezi sa prodajom i imaju za cilj da je unaprede. Kao što u maloprodajnim objektima imate prodavce, aranžere i drugo osoblje koje kupcu u samom procesu odabira i kupovine daje savet ili preporuku, upravo ove funkcionalnosti to treba da nadomeste prilikom onlajn kupovine.

Vezani proizvodi

Ponuda vezanih proizvoda ili bandlova (*eng. bundles) u vašoj onlajn prodavnici pomaže da povećate prodaju, stimulišući kupce da kupuju više.

Bandlovi ili vezani proizvodi predstavljaju najčešće dva, a ponekad i više vezanih proizvoda čijom kupovinom kupac ostvaruje benefit.

U ovoj situaciji, potrebno je pronaći model koji daje rezultate, pa vam predlažemo vezane proizvode i njihove slične verzije.

Proizvodi u setovima

Ovo je vrsta vezanih proizvoda koja objedinjuje više pojedinačnih artikala u jednu celinu.

S obzirom na to da đaku treba više artikala (ranac, sveske, futrola, olovke i bojice, gumica, lenjir, oprema za likovno…), to može biti novi „đački paket”, koji sa sobom (do)nosi veće popuste nego kada bi se sve to kupilo pojedinačno.

Izdvojeno: Mnogo trgovaca prodaje rančeve, a ko prodaje spreman napunjen ranac?

Takođe, ovakav tip prodaje ili vezivanja proizvoda znatno štedi vreme roditeljima, pa ukoliko ga dobro prezentujete, rešavate im dodatan problem i “kupujete ih” i za ubuduće.

Popust za drugi proizvod

Ova ideja je ono što nazivamo “2 u 1”.

Naime, ova kampanja se može vezati za količinu tačno određenih artikala koji se stavljaju u korpu i sam sajt, kada se zadovolji postavljeni uslov, automatski otključava popust.

To mogu biti i “skrivene ponude” za registrovane kupce koji su samo jednom kupovali, pa za drugu kupovinu imaju znatniji popust.

Obe predstavljene ideje zahtevaju IT podršku, a zauzvrat daju odlične rezultate. A možete ih koristiti i za druge kampanje, pa je ulaganje u razvoj ovih funkcionalnosti uvek isplativo i na duge staze.

Onlajn aranžiranje artikala

Kao što maloprodaja ima posebne timove ljudi koji organizuju postavke na policama, konceptualno osmišljavaju gde koja roba stoji, tako u onlajn prodavnicama to reguliše tzv. visual merchandising opcija.

Ova funkcionalnost je nevidljiva za kupce, a vama daje mogućnost da aranžirate robu prema aktuelnosti po kategorijama, potkategorijama ili listama artikala.

Zaključak autora

Iako je polazak u školu jedna od kampanja koja se ponavlja svake godine, verujte u nju i nemojte da dozvolite da propustite ovu priliku.

Izuzetno je važno priključiti se ovakvim akcijama - naravno, ukoliko vam delatnost to dozvoljava - sa ciljem da za svoju kompaniju osigurate deo tržišnog kolača.

FacebookLinkedinEmail