Изградња линкова за већу SEO снагу сајта

Изградња линкова (енг. link building) јесте процес прибављања линкова који са других сајтова упућују на наше странице и сајтове. Долазне везе и линкови подижу укупан ауторитет и такозвану SEO снагу сајта, што утиче на бољу позицију сајта за одређене кључне речи у резултатима претраге.

 

Блогери, новинари и други власници сајтова често потпуно природно линкују ка нама. Желе да референцирају податке које ми имамо или да упуте своје посетиоце на наше садржаје. 

 

Такође, просечни корисници интернета често остављају корисне линкове на форумима или у коментарима на текстове.

 

Гугл ће направити попис свих долазних линкова вашег сајта. Онда ће формирати једну врсту досијеа: који линкови долазе, одакле долазе, када временски долазе, на шта линкују, у ком облику (текст или слика) итд.

 

Тај досије се још назива линк профил сајта.

 

Што је већи квалитет линк профила, то су боље и SEO перформансе у виду позиција на резултатима претраге. 

 

Зато је веома битно да активно радимо на изградњи и очувању квалитетних линкова који упућују ка страницама нашег сајта.

Није све тако једноставно

Гугл је увидео да власници сајтова разумеју значај линкова и да агресивно раде на томе да изграде што више линкова. Власници сајтова, дигиталне агенције и SEO фриленсери купују линкове, размењују линкове, праве сателитске садржаје којима је циљ само линковање ка жељеном сајту.

 

Због тога је 2013. године Гугл одлучио да укључи измену алгоритма, такозвану Пингвин надоградњу.

Пингвин је систем који аутоматски анализира карактеристике линк профила сајта. Ако систем утврди манипулацију над линковима, онда сајт добија пенал, односно одређени долазни линкови се игноришу, што резултира губитком позиција на Гуглу.

 

Дакле, из свега до сада може се закључити:

  • Линкови су изузетно битни за SEO
  • Линкови могу да нам шкоде.

 

У наредним поглављима представљамо неке од техника за добијање долазних линкова. Неке методе захтевају контактирање власника других сајтова, док постоје технике помоћу којих можете самостално направити доста линкова.

Питајте пријатеље, познанике, колеге и пословне партнере

Најмање грандиозна, али веома ефективна метода добијања линкова. Ово је увек први корак јер се лако могу добити разноврсни линкови који ће покренути ваш сајт са мртве тачке.

 

Сигурно постоји неко у вашем окружењу ко поседује сајт и може да угости један ваш текст на свом блогу или да вас једноставно линкује са одређених секција сајта. 

Помоћ новинарима и блогерима

Ово је прилично ефектна метода зато што су блогери и новинари особе које често објављују на интернету. Ваш текст ће радије објавити блогер него што ћете успети да убедите власника малог локалног сајта да у подножје свог сајта убаци линк ка вама.

 

Блогерима и новинарима можете помоћи тако што им дајете информације из прве руке за причу или текст који планирају да објаве. Такође, ви као стручњак у некој области сигурно имате ексклузиван материјал којем они немају приступ.

 

На интернету чак постоје специјализовани портали на којима новинари траже изворе информација за текстове које пишу. Јавите им се, представите своју експертизу и олакшаћете им да комплетирају текст. Заузврат ће вас споменути као извор информација и линковати ка вашем сајту.

 Понудите се да будете колумниста

Писање квалитетног садржаја тражи време и новац. Многи уредници портала и специјализованих блогова радо прихватају ангажман спољних сарадника. 

 

Понудите се да будете аутор колумне на релевантном порталу, сајту, форуму или блогу. Фреквенција писања не мора бити висока. Довољно је да пар пута месечно објавите ауторски текст и све стране ће бити више него задовољне.

 

Власник сајта добија квалитетан текст, а ви у садржај лако можете уметнути релевантан линк.

Стари линкови који упућују на грешку 404

SEO алатима за попис садржаја анализирајте да ли неки сајт или блог има такозване мртве линкове. Мртав линк је онај који упућује на страну error 404

 

Ово је чест случај. Једноставно, блогер је у свом тексту линковао ка спољним садржајима који су у међувремену обрисани или премештени на другу локацију.

 

Ако имате сличан садржај на сајту, онда покушајте да ступите у контакт са власником сајта и удомите ваш линк на место линка који упућује на мртву страну. Наравно, увек можете на свом сајту наменски израдити нов текст који има задатак да замени тај мртав линк.

Контактирајте особе које користе ваше ауторске слике

Уколико имате ауторске, оригиналне фотографије, визуале и сличне графичке елементе, онда је савет да омогућите другима да их преузимају и објављују на својим сајтовима. Заузврат је потребно да наведу извор одакле су преузели материјал. 

 

Наравно, препорука је да редовно проверавате на којим се све сајтовима приказују ваше слике. Ако вас аутор није референцирао, онда га контактирајте и љубазно замолите да то учини.

 

Ово је веома поуздана метода да брзо добијете линкове са великог броја сајтова. То повећава разноликост домена са којих добијате линкове и помаже хетерогености вашег линк профила.

Ступање у контакт са власницима других сајтова (енг. outreach)

Важан елемент процеса изградње линкова јер помаже да се остваре дуготрајне везе са људима, отвори могућа сарадња у будућности и добију линкови.

 

Осим добијања линкова, ова метода помаже у амплификацији бренда на ширем тржишту и пред већом циљном групом. Наиме, велика је вероватноћа да ће се текст делити на друштвеним мрежама или кроз њузлетер власника сајта. На тај начин се приказујете публици којој до сада нисте били приступачни.

 

Поступак се састоји из анализе сајтова који објављују садржаје који су блиски вашем тржишту, проналажењу контакт података аутора или власника сајтова и слања поруке у којој покушавате да уговорите сарадњу.

 

Сарадњу можете договорити тако што се власнику сајта понудите за писање текста или му одмах, у иницијалном мејлу, шаљете већ написан текст са молбом да га објави. Уколико власник сајта одбије објаву, онда исти текст нудите наредном власнику све док неки од њих не одлучи да текст објави.

Анализа линк профила конкуренције

Коначно представљамо један веома једноставан начин за добијање идеја где све поставити линк. Анализом долазних линкова ваших конкурената можете утврдити на којим местима други сајтови са вашег тржишта добијају линкове.

 

Немојте се ограничити само на сајтове који се рангирају на сличне кључне речи као и ви.

 

Погледајте даље од њих:

  • Директни пословни конкуренти
  • Индиректни конкуренти
  • Инфлуенсери на нашем тржишту
  • Сајтови који се рангирају на кључне речи са тржишта блиских вашем пословању
  • Брендови истог тржишта на другим локацијама

SEO алати нуде могућност преузимања архиве линкова у табеларном облику. Лако се направи база стотина прилика за линковање.

 

Ако уложите време да прочистите преузете табеле, добићете значајан број локација где већ сада можете сами да поставите линк. 

Уредите своје двориште

Када градите линкове, будите реални и искрено сагледајте квалитет вашег сајта. Нико неће желети да линкује ка непрегледним сајтовима који имају непрегледан дизајн, лоше корисничко искуство и садржај ниског квалитета. Пре него што кренете да ступате у контакт са власницима других сајтова зарад линкова, потребно вам је нешто од вредности што ће примити долазни линк. 

 

Често је то почетна страница вашег сајта. Међутим, чешће се линкови граде ка специјализованим ресурсима као што су едукативни блог чланци, специјализовани алати, резултати истраживања, студије случаја или интерактивни садржаји и инфографици. 

 

Некада ови садржаји постоје на вашем сајту, а некада ове ресурсе наменски креирате са циљем изградње линкова ка њима.

 

Учините све да власник сајта који линкује ка вама помисли: „Ово је баш добар садржај! Врло радо ћу линковати ка томе”.

 

Целом поступку изградње линкова приђите плански, будите умереног апетита, тежите квалитету линкова, и дугорочно ћете добити огромну корист у виду увећаног ауторитета и поверења вашег сајта, високих позиција за кључне речи и сталног прилива органског саобраћаја са претраживача.

Ненад Пантелић

Ненад је стручњак за оптимизацију сајтова на претраживачима. Такође се бави оглашавањем на интернету, као и поставком система за мерење посета и понашања корисника. Од 2009. године у раду са домаћим и иностраним клијентима кроз руке му је прошло на стотине сајтова. За себе каже да се...

Више о аутору →

Прочитајте и